SELAMAT DATANG....WELCOME....

Selamat menyelami cernaan minda tepat dari Sumber:Minda Hamba Sendiri

Wednesday 20 July 2011

Woof..Woof,Calonkan anjing pun boleh menang ?

Sumber:Dari Minda Hamba Sendiri memetik AKHBAR Nanyang Siang Pau terbitan 18 Julai 2011 menyiarkan artikel mengenai komen seorang pemimpin bawahan DAP di laman sosial, Facebook bahawa parti itu akan menang pada Pilihan Raya Umum (PRU) Ke-13 walaupun ia meletakkan seekor anjing menjadi calon.

Artikel bertajuk ‘Calonkan anjing pun boleh menang?’ tersiar dalam ruangan Pendapat Yuanlun di halaman A13 akhbar berkenaan.

Menurut penulis yang menggunakan nama samaran, Qian Wei Tian, walaupun komen yang disiarkan dalam laman sosial berkenaan bertujuan mempersendakan Barisan Nasional (BN), ia jelas sekali bukanlah sesuatu yang sepatutnya ditulis.

Di teliti dengan sehalusnya,kenyataan tersebut menggambarkan betapa yakinnya DAP dalam membaham musuh utama mereka iaitu UMNO bukannya parti2 dalam Barisan.

Angin perubahan dalam kertas undi masyarakat Cina menyakinkan mereka sehingga sanggup mengeluarkan kenyataan berbaur angkuh dan sungguh kurang bijak.

Kenyataan itu jua umpama memperbodohkan pengundi2 yang setia membantu mereka.Satu penghinaan yang masih boleh di maafkan ?

Jadi sewajarnya masyarakat yang berilmu menilai kembali bijak atau tidak pilihan masing2.....

Sumber:Dari Minda Hamba Sendiri 1416 21072011

No comments: